Vaga mundial pel clima a dos dies de les eleccions europees

Clàudia Cebrian

El moviment Fridays For Future ha tornat a mobilitzar-se en una jornada de divendres, però la d’avui ha estat diferent. Després de la primera vaga mundial del 15 de Març, aquest divendres 24 de maig milers de joves de tot el món s’han organitzat per celebrar la segona Vaga Global pel Clima, amb l’objectiu de seguir demanant mesures per lluitar contra el canvi climàtic. Alguns dels lemes que s’han pogut veure a les mobilitzacions han estat “Ni un grau més, ni una espècie menys” o “There is no planet B” (No hi ha un planeta B).

La Vaga Global pel Clima d’aquest 24-M ha mobilitzat joves d’arreu del món, però on més influència ha tingut aquesta mobilització ha estat a Europa. A dos dies perquè se celebrin les eleccions europees, el moviment Fridays For Future vol pressionar els partits polítics per tal que en aquesta nova legislatura a la Unió Europea es prenguin mesures contundents contra el canvi climàtic.

Captura de pantalla 2019-05-24 a las 20.25.02

Fes un clic per anar al mapa interactiu!

A Catalunya, la pressió climàtica ja va tenir una resposta per part de la Generalitat el passat 14 de maig, quan es va declarar la situació d’emergència climàtica. Una declaració a la qual va reaccionar la creadora del moviment Fridays For Future, Greta Thunberg.

Barcelona, Girona, Lleida o Tarragona han estat algunes de les ciutats catalanes que s’han mobilitzat en aquesta segona Gran Vaga pel Clima.  Les universitats però, no s’han sumat a aquesta vaga oficialment i això ha provocat queixes per part del moviment Fridays for Future.

A altres ciutats com Girona s’ha optat per no fer vaga a la universitat, tenint en compte que aquest és el tram final del curs. Però amb l’objectiu que els joves es poguessin mobilitzar, s’ha celebrat una manifestació al vespre davant de la Plaça Pompeu Fabra.