‘UPF ESPAI SEGUR’: l’enquesta que et pregunta si t’has sentit assetjada

UPF Igualtat ha enviat un qüestionari a tota la comunitat universitària en què pretén mesurar la incidència d’assetjament sexual, violència masclista i LGBTIfòbia

Les estudiants i personal docent de la Universitat Pompeu Fabra han rebut un missatge en què es demana que responguin a una enquesta de manera sincera. Aquesta és anònima i pretén mesurar quantes estudiants s’han sentit en algun moment assetjades per la seva condició sexual o gènere. A més a més, és una eina que permetrà millorar la prevenció i la resposta per part de la universitat a les persones afectades. És per això que l’enquesta s’adapta al perfil de l’estudiant: si és home o dona o si forma part del col·lectiu LGTBI. El termini per enviar respostes s’acaba el 6 de novembre.

A més de preguntar sobre l’àmbit universitari, les preguntes també van encaminades a conèixer la situació de les estudiants i personal fora d’aquest ambient. Per això pregunta, per exemple, si pot expressar la seva identitat sexual amb naturalitat en el seu cercle d’amistats i familiar.

També hi ha un apartat en què es pregunta si han patit alguna situació d’assetjament en parella, com «amenaces» o «insistència [per part de la parella] a saber on eres en cada moment». També es mesura si l’estudiant ha passat per alguna situació de violència masclista.

L’enquesta també recull el grau en què les estudiants estan d’acord amb diferents afirmacions relacionades amb situacions patides pel seu cercle més proper, així com valora també l’opinió que les estudiants tenen sobre diferents aspectes relacionats amb el masclisme o la LGTBIfòbia.

Aquesta iniciativa forma part de les accions del Segon Pla d’Igualtat de la Universitat. Es tracta d’un projecte que la Unitat d’Igualtat de la universitat ha llençat amb ajuda de fons provinents del ‘Pacto de Estado contra la Violencia de Género‘ del govern espanyol.

Com és anònima, la Unitat d’Igualtat no pot donar suport a les situacions exposades al qüestionari. És per això que es convida a les i els estudiants que s’adrecin al despatx 40.067 de l’Edifici Roger de Llúria del campus de Ciutadella, truquin al telèfon 93 542 29 41 / 93 542 29 78 o enviïn un correu electrònic a igualtat@upf.edu si necessiten assistència en matèria de gènere o LGTBI. L’horari d’atenció és de 10.00 a 14.00.