Una nova edició del cicle “Cinema fora de lloc” arriba a les places de Barcelona

JOANA MAESTRE (@joanamccc)

La 27a Mostra de Films de Dones presenta un any més el cicle audiovisual a l’aire lliure “Cinema fora de lloc”, que a través de la projecció gratuïta de llargmetratges a diverses places de la ciutat pretén lluitar contra la invisibilització de les dones creadores en el món del setè art acostant les produccions de cineastes femenines al gran públic.
El calendari d’aquest any arranca el 30 de maig a la Plaça de la Virreina amb l’estrena al nostre país del film de la directora camerunesa Rosine Mfetgo MbakamChez Jolie Coiffure” (Bèlgica, 2018), que explica les vides d’un grup de dones migrades a través de les converses que mantenen entre elles a la perruqueria on treballen, precàries i en la clandestinitat. Mfetgo busca, a través del personatge de la Sabine, mostrar les pors, les inquietuds i les inseguretats amb què aquestes han de conviure dia rere dia, suportant jornades esclaves i sempre amb l’ombra de la possible deportació trepitjant-los els talons; però també els desitjos d’unes ments somniadores que, malgrat tot, encara no perden l’esperança.
El cicle seguirà a la Plaça de Salvador Seguí, que el diumenge 9 de juny serà l’escenari de la projecció de la pel·lícula “Espero Tua (Re)Volta” d’Eliza Capai (Brasil, 2019), un retrat de les protestes estudiantils que van esclatar a diverses escoles de Saõ Paulo reclamant l’accés a una educació pública i de qualitat per a tota la ciutadania; i es desplaçarà el 20 de juny a la Plaça Sant Pere, que acollirà el llargmetratge de Jessica Sarah RinlandBlack Pond” (Gran Bretanya, 2018) en estrena a Catalunya.
Aquesta edició de “Cinema fora de lloc” s’acomiadarà el segon dijous de juliol repetint espai a la Sant Pere amb un recull de diversos curtmetratges, agrupats per la cooperativa cultural barcelonina Trama sota el nom de “Cortos en Femenino”. Amb títols com “No Me Despertéis”, “Cerdita” o “Dúctiles”, els assistents podran degustar aquest tastet de creacions de grans directores d’arreu del país acompanyats d’algunes d’elles, que també concorreran a l’acte. Totes les projeccions s’iniciaran a les 21.45h i seran completament gratuïtes.

Podreu trobar el mapa amb els títols, horaris i localitzacions aquí.

Mapa_Cinema_Fora_de_Lloc_2019