Tot el que no sabies sobre la regata Oxford-Cambridge

Malena Ramajo (@malenaramajo)

Com marca la tradició universitària al Regne Unit, aquest diumenge de primavera se celebra una nova edició de la clàssica competició entre les universitats de Cambridge i Oxford.

Generalment es parla d’una única competició, ja que la regata més històrica és la versió masculina, que aquest any sumarà 165 edicions. Però la realitat és que es celebren diverses curses de rem. També es troba la regata femenina, en la seva 74 edició, i les respectives regates “de reserva”. Des de fa 4 anys totes se celebren el mateix dia al mateix lloc: el riu Tàmesi de Londres, exactament a una zona del sud-oest de la ciutat anomenada Tideway.

El 1829 dos amics, Charles Merivale i Charles Wordsworth es van trobar durant les vacances i van decidir jugar una cursa de rem. Ambdós eren estudiants universitaris, de Cambridge i Oxford respectivament. Això va ser el precedent perquè el Club de Rem de la Universitat de Cambridge desafiés el mateix any la Universitat d’Oxford a una competició en algun lloc de Londres.

Així es va iniciar la tradició, que durant els primers anys es va celebrar de forma irregular, i no es va convertir en un esdeveniment anual fins 1856, exceptuant els períodes de les guerres mundials. La regata de les dones té el seu inici força més tard, el 1927. Fins 1936, les competicions que es van celebrar no eren pròpiament una cursa, ja que no es permetia als dos equips navegar pel riu alhora. No va ser fins el 1964 que es va establir com un esdeveniment anual, més d’un segle després que els homes.

Fes clic sobre la imatge per saber molts més detalls sobre la regata "Oxbridge".

Fes clic sobre la imatge per saber molts més detalls sobre la regata «Oxbridge».