TORNA EL SOPAR INTERGENERACIONAL DE PERIODISME

El dia 11 d’abril es celebrarà una trobada intergeneracional de periodisme a la Universitat Pompeu Fabra, en la que conviuran els quatre cursos que estudien actualment la carrera. Els estudiants de la generació de quart han proposat l’esdeveniment, ja que ells varen viure-ho al 2015 quan van entrar a la universitat. Aquell any es va celebrar el sopar intergeneracional per a recaptar diners pel projecte Hemisfèria: un projecte periodístic català que explica el que passa arreu del món des d’allà on passa, “responent a les necessitats de les persones i no a la dels Estats”. Ara, aquests futurs periodistes que aquest ja acaben la carrera, han volgut proposar la idea per reviure l’experiència abans de marxar.

A més a més dels alumnes de quart, tres o quatre estudiants de cada classe, duen a terme l’organització i els preparatius i són qui s’encarreguen de difondre la informació i captar els companys de cada curs. “Es fa amb la idea de connectar les generacions de periodisme, perquè quan surtis no aniràs només amb els del teu curs. Et trobaràs amb gent molt diversa”, assegura Irene Riart, una de les coordinadores de tercer. El sopar s’organitzarà amb l’objectiu que la gent no s’assegui al voltant dels seus companys habituals, sinó que als respectius costats hi hagi alumnes d’altres classes que, en principi, no coneixi. “Potser es creen relacions que ens poden servir per a quan sortim de la universitat o inclús per respondre preguntes que desconeixem d’assignatures o d’altres cursos”.

El sopar serà a les 21h a la Plaça Gutenberg. Els alumnes que vulguin participar-hi han de pagar tres euros i se’ls oferirà begudes, pica pica, jocs i festa. En tant al sopar, cadascú portarà alguna cosa per a poder compartir un àpat conjunt. La Irene comenta que es volia celebrar setmanes més tard però al venir la Festa Major de la Pompeu Fabra, s’ha hagut de fer ara, i que per això hi ha hagut poc temps per a preparar-ho. La idea és que cadascú porti de casa el millor que pugui, sense dependre de ningú, per a poder tenir «menjar variat».

MAPAPLAÇAIMG-2703

Les instruccions que han difós els organitzadors mitjançant Whatsapp indiquen que tots aquells que vulguin participar han d’omplir el formulari que adjunten i seleccionar el mètode de pagament. Per facilitar-ho, han permès l’opció de pagar-ho en efectiu, una setmana abans, o pagar-ho amb les eines de Bizum o Verse, si és més tard. El DNI o el Carnet de la UPF serà necessari per a entrar al recinte, el qual estarà vigilat i controlat per un empleat de seguretat.

La Universitat en teoria tanca a les 22:00h però els ha facilitat dues hores més, i l’estona que calgui per a recollir. De moment hi ha unes vuitanta persones apuntades i s’esperen que siguin moltes més! Apunteu-vos, serà una bona experiència!