Som 27 i Més es mobilitza contra la detenció d’un imputat per la tancada a la rectoria de la UAB

El col·lectiu reclama l’absolució dels implicats amb rodes de premsa i una mobilització improvisada a Barcelona

IMG_20180111_122240-min (5)
Capçalera de la manifestació, formada pels investigats per l’ocupació de la rectoria de la UAB el 2013. / ÀLEX GIRAL

Som 27 i Més ha encetat aquesta setmana una bateria de protestes contra l’arrest el passat diumenge 7 de gener d’un dels imputats per haver ocupat la rectoria de la UAB. L’acció, que va tenir lloc l’abril del 2013, aspirava a ser un reclam a favor de la universitat pública de qualitat. Concretament s’exigia al centre que s’apliquessin unes mocions «aprovades pel Claustre» i que «es desobeís a la pujada de taxes universitàries del 66%», segons la mateixa organització. Però s’ha saldat amb una causa judicial oberta que investiga a 27 implicats (25 estudiants, un professor i un treballador de l’administració) pels quals la Fiscalia demana penes d’entre 11 i 14 anys de presó.

L’última onada de protestes ha esclatat arran de la detenció de Carles Duran, un dels universitaris encausats. Som 27 i Més defensa que el seu arrest «respon a una ordre de crida i cerca que no ha estat en cap moment notificada als advocats». Tot i ser alliberat el mateix diumenge a les 13:00 h, el col·lectiu va organitzar ahir tres rodes de premsa (Reus, Granollers i Santa Coloma de Gramanet) i ha improvisat aquest matí una manifestació a Barcelona. Encapçalada pels implicats en el procés judicial, la marxa ha començat als Jardinets de Gràcia i ha acabat davant la seu de la Fiscalia Superior de Catalunya.

La protesta d’aquest matí ha comptat amb la presència de personalitats de la CUP com Gabriela Serra i Eulàlia Reguant. Molts sindicats, com la CGT o la Intersindical Alternativa de Catalunya, també han participat en la manifestació, que ha aplegat uns centenars de persones al voltant de les 12:00 h a l’encreuament entre Diagonal i Passeig de Gràcia. El trànsit de la Diagonal sentit Besòs ha quedat afectat momentàniament i s’han ocupat els carrils del carrer Pau Claris, davant la Fiscalia. A les portes de la institució, alguns membres del col·lectiu han agraït el suport i han volgut remarcar que la lluita continua.

IMG_20180111_123855-min (5)

Final de la mobilització amb la intervenció oral dels imputats. / ÀLEX GIRAL