Reneix el Diari de Barcelona

Un diari compromès, un diari per als joves, un diari multiplataforma, un diari històric, un diari transparent, un diari trencador, però sobretot, un diari que reneix.

Amb aquestes paraules i sota el hashtag #MiremDiferent els estudiants de la Universitat Pompeu Fabra han recuperat la històrica capçalera del Diari de Barcelona. Un projecte que segons expliquen té l’objectiu d’arribar a tota la ciutadania, «però amb especial atenció a les generacions de joves d’entre 16 i 30 anys«, i que porta en funcionament des del passat 30 d’abril.

En la seva web podeu trobar un resum de la història del mitjà en paper que va començar sota el nom de Diario de Barcelona l’any 1792, però va desaparèixer al 2009, quan només es publicava l’edició digital. La data de renaixement no és qualsevol, els estudiants van decidir fer el llançament l’endemà de l’última edició que el diari va fer en paper, al 29 d’abril de 1993.

Un mitjà sense ànim de lucre on majoritàriament treballen els estudiants de Periodisme, però que també compta amb la col·laboració d’alumnes d’altres graus com: Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques i Traducció i Interpretació.

Des de l’assignatura de Taller Integrat, els estudiants de Periodisme continuem publicant a Cetrencada i ho farem fins al final d’aquest curs 2019/2020. Tot i això, algunes de les nostres peces també són publicades al Diari de Barcelona i a partir del curs vinent serà el nostre únic mitjà.

Algunes de les peces dels diferents trams – internet, premsa, ràdio i televisió – que podeu trobar publicades al diari són: un reportatge a fons sobre les dificultats durant la pandèmia a Lesbos, per Laura Polo Dalfó; el primer capítol d’un podcast sobre el futur dels escenaris, on la Cristina de la Rosa, el Guillem Guardiola i el Miquel Pasqual ens parlen dels festivals i les festes majors; i un reportatge sobre la situació del model educatiu a Espanya i les possibilitats de futur de la mà de l’Imanol Olite i l’Ariadna Pérez.