Ramon Pellicer: “Sóc l’últim a decidir què mirem a la tele de casa”

MAR VILA PRUNEDA (@marrvp) I LAIA PUIG I ESPAR (@laiapuigespar)

Descarrega’t l’article en pdf

pellicer

Ramon Pellicer mostra l’aspecte del plató dels Telenotícies fora d’hores de rodatge. Aquesta vegada, d’esquena a les càmeres. MAR VILA PRUNEDA

Ramon Pellicer és un d’aquells personatges que “treu el nas i es fica en les cases dels altres.” I això no passa inadvertit, assegura. Com a presentador dels Telenotícies i, per tant, cara coneguda, explica que entra dins de la normalitat que al supermercat controlin de reüll si el que compra és menjar sa o no. “Entenc que la gent a vegades té aquest tipus de sortides; algun cop fins i tot se’m queixen de la previsió del temps, però jo no tinc res a veure amb la meteorologia!”.

Actualment, presenta els quatre Telenotícies del cap de setmana a TV3, que “no tenen res a envejar” als altres. “De vegades hem arribat a desitjar un cap de setmana normal, que no hi passi res transcendental per la història del país!”, explica rebatent que tingui més temps lliure ara que quan presentava el Telenotícies vespre. La vinculació amb la feina és absoluta, no només pel nombre d’hores que porta preparar els informatius, sinó també perquè l’entorn de fora “no deixa de recordar-te constantment la teva feina”.

Talleu, és bona! “Mai no es troba a faltar que t’imitin al Polònia ni que treguin un gag teu a l’APM?. Tot i així, valoro la feina del Latre, que va arribar a crear un personatge que ni tan sols se m’assemblava”.

Cerdanya vs. Calella “A la muntanya hi busco tranquil·litat, desconnexió, pau… El mar m’aporta aventura, vitalitat. Em dóna ritme, em dóna risc, em dóna repte!”

Primeres passes “A TVE vaig poder-me demostrar que era capaç de comunicar en una llengua diferent de la materna. Però la sensació d’haver-hi entrat no pot comparar-se a quan vaig passar les proves de TV3“.

El reclam de la pantalla
Quan surt de treballar, a més d’anar a buscar els seus fills, intenta llegir i fer una mica d’esport, “més per salut que per cap altra cosa: mantenir a ratlla el colesterol, evitar problemes que no es derivin estrictament de l’edat…”. No és per millorar l’aspecte, aclareix, ja que una bona imatge a la televisió és “aquella que fa que te l’escoltis i te la miris, no depèn de si és maca o lletja”. El joc entre la imatge i el so és el que ha atret tant Pellicer, que des del 1988 s’hi dedica: “He estat més temps a la televisió que a fora”.

“TV3 és única”. Però hi ha vida més enllà del 3/24 i Catalunya Informació? “Si sóc a casa els divendres m’afegeixo als meus fills, que miren Masterchef”. Sempre va a remolc seu; “sóc l’últim a l’hora de decidir amb el comandament a distància què és el que mirem a la tele de casa”. Passa el mateix amb el cinema: va ser una part significativa de la seva vida, però amb els anys, les pel·lícules infantils han acabat acaparant la pantalla de casa.