Milers de flors omplen la ciutat de Girona

CLÀUDIA CEBRIAN MOZAS  (@claudia_cebrian)

Les flors omplen Girona en la 64a edició de Temps de Flors, un festival que es va iniciar l’11 de maig i que s’allargarà durant nou dies, fins al diumenge 19 de maig. Les encarregades d’inaugurar aquest festival de primavera van ser les patinadores del Club Patinatge Artístic Girona, guanyadores del campionat europeu de la categoria Xou.

El festival Temps de Flors se celebra cada primavera a Girona i els diferents espais de la ciutat s’omplen de muntatges florals. En aquesta 64a edició hi ha un total 171 exposicions floral repartides per la ciutat, decorades per 1.100 voluntaris. D’aquests 171 espais, n’hi ha 137 que són muntatges florals a espais emblemàtics de la ciutat, com monuments, patis i jardins, majoritàriament del nucli antic de Girona.

Les escales de la Catedral són un dels espais més visitats i esperats del Temps de Flors. En aquesta edició, l’emblemàtic monument ha estat decorat per Jordi Pascual i els formadors, formadores i alumnes de Smilax Escola d’Art Floral. El projecte que decora les escales de la Catedral, que es titula “El bosc de les flors”, consisteix en un muntatge d’arbres i arrels repartits per les escales.

IMG_2699

Un dels espais més fotografiats en aquesta edició de Temps de Flors ha estat el Pont de les Peixeteries Velles, que representa el conjunt de barris de Girona i que converteix el pont en un espai d’unió entre els barris de la ciutat. Sota el títol “El teixit dels barris”, al pont s’exposen uns tubs fets de vímet que permeten veure i fotografiar espais emblemàtics de Girona en mirar a través d’ells.