Meghan i Harry: la repercussió internacional de l’enllaç reial

El casament entre l’actriu Meghan Markle i el Príncep Harry es retransmetrà a escala mundial, sintonitzat en més de 28 cadenes de televisió.

MARIONA CALVET

Sonen campanes de casament i és perquè avui té lloc l’enllaç entre el Príncep Harry de Gal·les i l’actriu Meghan Markle, un esdeveniment que fa setmanes que s’anuncia amb gran expectativa a través de diversos mitjans de comunicació. El matrimoni està tenint ressò més enllà de Gran Bretanya, però per què la monarquia britànica té més rellevància que les altres monarquies a escala internacional?

L’enllaç entre l’actriu i el príncep de Gal·les tindrà lloc avui, a les 12 del migdia (horari anglès) a la capella de Saint George del Castell de Windsor, el qual costarà aproximadament més de 36 milions de lliures, segons dades oficials. A més, els convidats seran uns 600.

Els carrers d’Anglaterra ja respiren des de fa setmanes l’aire de l’esperat enllaç reial, i així s’ha pogut observar a les botigues del país, on els aparadors s’han omplert del “merchandising” reial per celebrar el matrimoni: aquí us deixem una mostra de fins on han arribat.

A part del què això significa per la societat anglesa, on per molts és l’esdeveniment de l’any, moltes televisions espanyoles també emetran el casament en directe. El canal DKISS, per exemple, fa un especial tot el cap de setmana sobre el seu matrimoni i Socialité de Mediaset també anunciava connexions en directe des del seu programa.

No cal dir que, els altres mitjans de comunicació també es faran ressò del casament en major o menor mesura. A part, com a curiositat, diverses parades d’autobús i metro de Barcelona, com podreu observar a la fotografia, han anunciat l’emissió en directe de l’enllaç.

IMG_3832

Publicitat a una parada d’autobús sobre l’emissió en directe de l’enllaç reial al canal DKISS.

Però, per què suscita tanta curiositat a escala internacional?

La professora de màrqueting Pauline MacLaran, argumenta que la fascinació per la casa reial britànica augmenta per diversos motius:

1. La mida que té l’imperi britànic: li proporciona un abast global.
  2. L’imaginari popular sobre com viu la reialesa: “la idea del conte de fades”.
  3. El factor humà que aporta: les relacions que tenen i les emocions de cada un.
  4. El patrimoni del qual gaudeix la família: elements històrics i riquesa.

Aquesta curiositat més enllà d’Espanya, arriba sobretot als Estats Units, Sud-àfrica i Brasil, segons Chari Proctor, editor del Royal Central, dedicat a notícies sobre la família reial. A més, afirma que, “la gent està fascinada per la reialesa. Ells són tractats com celebritats i com a tals, tenen fans”.

A més, per la família reial britànica els mitjans gairebé sempre han jugat a favor seu, patrocinant els diferents esdeveniments on participen (sobretot els de caritat). Proctor explica que, “en els últims anys hi ha hagut un moviment significatiu dins les xarxes socials i el compte de Twitter del Palau de Kensington té 1,3 milions de seguidors”.

Al tweet anterior podem observar la repercussió que té la família reial anglesa internacionalment i el sentiment que genera dins la població. L’enllaç, seguit a escala internacional, es té previst que tingui gairebé 2 milions d’espectadors arreu del món. El casament es podrà seguir via Twitter amb el hashtag #RoyalWedding.