Les universitats se sumen a la vaga feminista

NATÀLIA PUIGTIÓ (@nataliap54) i CLARA LÓPEZ (@itsclan16_)

La vaga feminista del 8 de març, convocada amb motiu del Dia Internacional de les Dones, va tenir un seguiment desigual a les diferents universitats i facultats de Barcelona. Els i les estudiants de les Facultats de Geografia, Història i Filosofia i de Belles Arts de la Universitat de Barcelona van passar la nit al centre. A primera hora del matí, aquests alumnes han tallat l’autopista AP-7. A la Universitat Autònoma de Barcelona el seguiment de la vaga també ha variat segons les facultats. Per altra banda, a la Universitat Politènica de Catalunya s’ha seguit massivament la convocatòria de vaga a cinc dels seus centres.

Les estudiants de la UPF pinten un mural reivindicatiu a la Plaça Gutenberg.

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) també s’ha sumat a la vaga feminista. Tot i que el seguiment ha estat superior al campus de Ciutadella, totes les facultats han participat activament en les activitats programades pel 8M. Durant tota la setmana, s’han organitzat diversos tallers, taules rodones i xerrades. Ahir, 8 de març, es va convocar un dinar feminista popular festiu i es va preparar un taller on els i les estudiants van poder preparar les seves pancartes per a la manifestació unitària convocada a les 18:30 a Jardinets de Gràcia.

La Unitat d’Igualtat de la universitat va ser l’encarregada d’idear i publicar aquesta programació. Lluïsa Rojas, agent d’Igualtat de la UPF, remarca la importància de participar en les accions sensibilitzadores que s’organitzen des d’UPF Igualtat. La Unitat d’Igualtat és un servei universitari especialitzat que depèn del Vicerectorat de Compromís Social i Igualtat, ara mateix dirigit per Mònica Figueras. UPF Igualtat té com a objectius assessorar els òrgans de govern de la universitat i sobretot fer accions per impulsar les polítiques d’igualtat a la UPF. Aquest és el seu principal ‘modus’ o raó d’existir.

• Quins dels propòsits inicials s’han aconseguit fins al moment? Quins es mantenen de cara al futur?
    • Com poden les i els estudiants promocionar la igualtat a la universitat?