“Les coses es decideixen votant”

Daniel Cortés (@CortesMores)

Ràdio Barcelona i la cadena SER van entregar ahir al Gran Teatre del Liceu de Barcelona els premis Ondas 2016. La gala va tenir un rerefons clarament polític. Els premiats encara estaven commocionats per la recent victòria electoral de Donald Trump als Estats Units. La qüestió catalana no va tenir la mateixa rellevància que en altres edicions. Només hi va aparèixer quan el presentador d’El Foraster, Quim Masferrer, va agrair el premi al seu programa dient: “Moltes gràcies al jurat per haver-nos votat, que és votant com es decideixen les coses”. Aquesta frase va provocar els aplaudiments de bona part del públic, especialment dels polítics independentistes que ocupaven la llotja VIP, com Oriol Junqueras o Carme Forcadell.

Però la victòria de Donald Trump va ser-hi molt més present. Per començar, la copresentadora humorística de la gala, Llum Barrera, va avisar que la gala s’emetia també a Miami, i que de tant en tant havia de parlar en anglès, no fos que Trump els veiés parlant en castellà i els expulsés a tots.
Tothom estava perplex pels resultats de les eleccions. Per exemple, el cantant Pablo López va aprofitar la seva cançó “Tu enemigo” per fer una crida a un món més lliure i sense fronteres. Javier Olivares, creador de la sèrie “El ministerio del tiempo”, també guardonada, va lamentar que el seu ministeri no tingui competències als Estats Units per desfer la derrota de Hillary Clinton.
Estàtua desmuntada

Un dels moments més divertits i sorprenents de la gala es va produir quan l’humorista de la Cadena SER Juan Carlos Ortega va recollir el seu premi a la trajectòria radiofònica. Davant la perplexitat de tot el públic, va anar desmuntant l’estatueta del premi i en va anar dedicant les parts a les persones que han estat importants a la seva vida professional. Va concedir cadascuna de les quatre potes als seus referents professionals, com Júlia Otero o Javier Sardá. I es va reivindicar decicant el cul de l’estatueta en forma de cavall als directius de cadenes que critiquen però que mai s’escolten els programes que emeten.
En la categoria de Televisió, va destacar el premi a Mònica López, presentadora de la previsió meteorològica de Televisió Espanyola. Ella mateixa va mostrar la seva sorpresa per haver rebut el premi: “és estrany, tot i que crec que la nostra és la informació de més servei públic”. ···