L’Associació Projecte Afiliats s’enlaria a la Pompeu

Blai Barber (@blaibarber) i José Antonio Alhama Piqueres (@Josanp8)

L’Associació Projecte Afiliats s’enlaira amb una sessió informativa al Campus del Poblenou el dia 6 de Novembre. «La iniciativa té la intenció de fer l’esport adaptat més inclusiu mitjançant les eines audiovisuals i comunicatives», comenta un dels impulsors, Carlos Puig, en una conversa amb Cetrencada.

Puig pateix una discapacitat visual, que malgrat tot, mai no li va ser un obstacle per practicar esport. Futbol sala, futbol B2 adaptat o tenis són alguns dels esports que ha practicat aquest exalumne de la Universitat Pompeu Fabra, que avui dia lluita per afegir a l’esport adaptat més practicants, tinguin o no alguna capacitat funcional diferent.

Carlos Puig i els periodistes a l'entrevista

Carlos Puig i els periodistes a la conversa. Font: pròpia

«Nosaltres el que volem és que una persona que pateix una discapacitat i juga a un esport adaptat no es quedi sense poder practicar-lo perquè no té ningú amb qui practicar-lo. Per això volem donar a conèixer aquests esports a gent que no té discapacitats però que vol fer esport», ressalta Puig. A més, apunta que el profit que es produeix en aquesta simbiosi és un benefici «mutu».

Aquesta proposta va néixer el 7 de novembre de 2016, per aquesta raó, Puig reconeix que en el primer any l’objectiu ha sigut donar-se a conèixer. Afiliats va aparèixer de la mà d’un reportatge sobre el goalball. «La idea és continuar fent reportatges al voltant de diferents esports adaptats perquè tothom els conegui i les persones que no els practiquin ho puguin fer», esmenta.

Reportatge sobre el Goalball de Projecte Afiliats al Youtube.

Però donar a conèixer esports no és l’únic pla que té el Puig entre cella i cella. «Amb tot, també volem generar un espai on es puguin cercar esports adaptats. On es puguin trobar federacions, associacions, esportistes i espònsors. En definitiva que el nostre web sigui un nexe d’unió d’informació de l’actualitat dels esports adaptats», afegeix.

Tot i les bones intencions, el d’Afiliats remarca la importància del voluntariat: «necessitem capital humà per continuar creixent. En aquesta línia hem plantejat treballar conjuntament amb la UPF perquè aquelles persones que ho desitgin puguin unir-se al projecte». Puig explica que amb més gent la idea és assentar les bases a casa nostra i després estendre’s per la resta de l’estat.

En aquesta línia, el fundador de l’associació fa una crida a adreçar-se al Projecte Afiliats. Les persones que vulguin participar-hi ho poden fer dos de dos vessants. Bé mitjançant la iniciativa Mi Grano de Arena, és a dir, amb una aportació econòmica. L’altra opció és col·laborar com a voluntari per fer el que es pugui. “És tan senzill com posar-se en contacte en alguns dels nostres canals”, expressa.

Pingback: Primer programa – Els Autocrítics