L’art experimental il·lumina els carrers de Poblenou

La segona edició del Festival Llum Barcelona ha comptat amb més de 26 propostes professionals diferents

El 22@ es va convertir el passat 15, 16 i 17 de febrer en una gran gimcana plena de llums i colors. Els espectadors de la segona edició del Festival Llum Barcelona van poder gaudir d’una cinquantena d’obres artístiques exposades pels carrers del barri. Totes elles tenien com a punt en comú l’experimentació amb la llum realitzada en obres de reconeguts artistes, dissenyadors i arquitectes d’arreu del món, com Rafael Lozano-Hemmer i Daniel Canogar, pioners en noves eines digitals.

Llum1_Barcelona_2019 (1)Durant les tres nits el paisatge urbà del barri de Poblenou es va veure transformat per la llum, que va actuar com a mitjà creatiu i expressiu. Marta Güell, dissenyadora d’il·luminació i comissaria d’enguany del festival, va remarcar que «si durant anys predominaven les projeccions i els mapatges, enguany el làser ha tingut una gran presència». La il·luminació dinàmica, la projecció a gran escala i els entorns interactius van ser altres de les possibilitats innovadores que els artistes van voler explotar en la confecció i exposició de les seves creacions artístiques.

Llum4_Barcelona_2019 (1)Quinze de les cinquanta instal·lacions que el festival tenia repartides per tot Poblenou van ser creades per alumnes d’art, disseny, il·luminació i arquitectura de Barcelona. De fet, el talent universitari ha sigut un dels punts centrals d’aquesta edició, així com també de les anteriors, amb nombroses escoles locals d’art i de disseny que han aportat el seu granet de sorra en l’esdeveniment, com l’ELISAVA, la BAU o la UPC Màster Lightening. “És una gran oportunitat per a l’estudiant d’apropar-se al món de la il·luminació escènica seguint referents mundials”, va explicar Juan Ortiz, alumne de la Universitat Politècnica de Catalunya i creador, juntament amb altres companys seus, d’una de les obres del circuit.

Llum5_Barcelona_2019 (1)Una altra novetat que ha tingut l’edició d’aquest any ha sigut la incorporació de noves localitzacions, com és el cas de La Plaça Dolors Piera, la Fundació Mies van de Rohe o Els Encants, llocs on també s’han dipositat diverses instal·lacions lumíniques que han pogut observar els, aproximadament, 200.000 visitants que ha rebut el festival al llarg de les tres jornades.

Llum2_Barcelona_2019 (1)