L’angoixant jornada d’un doble grau

PAU BEYA ACERO (@pbeya96) i DANIEL ORTÍN POLO (@danielortin)

Descarrega’t l’article en PDF

Andreu és el nom fictici d’un personatge real que cursa dos graus simultàniament a la Universitat Pompeu Fabra. Estudia Periodisme i Economia. La seva atrafegada jornada, doncs, es divideix entre el Campus del Poblenou i el de la Ciutadella.

El dia comença a les 7:45, quan l’Andreu es lleva. Surt per la porta de casa a les 8:30. L’esperen 12 hores d’intens estudi. Té un seminari de Teoria de Jocs, una assignatura d’Economia, a les 9:00 al Campus de la Ciutadella. Agafa el metro i arriba just quan el professor és a punt de començar la classe.
L’Andreu surt a resoldre exercicis a la pissarra, que ha resolt prèviament a casa. El professor puntua la seva intervenció, resol els dubtes que puguin haver-hi i la classe acaba cap a les 10:30.

L’Andreu, aleshores, ha d’anar a classe de Periodisme, a preparar el present número del Cetrencada. La classe ha començat a les 9:30 però ell, degut a la classe d’Economia, pot arribar com molt d’hora a les 11:00. El professor permet a l’Andreu arribar més tard. Altres companys de l’Andreu també fan doble grau i es troben en la mateixa situació. No tots, però, combinen Periodisme amb Economia. N’hi ha que fan Humanitats, Ciències Polítiques o Dret.

Durant les dues hores que és a classe, l’Andreu contacta amb fonts i prepara entrevistes que li serviran per a poder preparar una de les peces que sortiran al Cetrencada. Ara mateix estàconfeccionant un reportatge.

L’horari del Taller acaba a les 13:30, però l’Andreu ha de marxar mitja hora abans a dinar. Va al bar de la universitat, ja que no té temps d’anar a casa. Té classe a Ciutadella a les 14:30. Un altre cop d’Economia, i de la mateixa assignatura que tenia el seminari.

Aquesta vegada la classe és magistral, o sigui que l’Andreu pren apunts durant una hora i dos quarts sense parar, mentre presta atenció a les explicacions del professor i li fa alguna pregunta. La classe acaba a les 16:00.

30 minuts més tard ja és un altre cop a la Facultat de Comunicació. Hauria de ser-hi fa una hora, ja que la classe de Seminari d’Anàlisi de l’Actualitat comença a dos quarts de quatre.

Acaba la classe a les 17:30. Aleshores se’n va a la bilbioteca i fa deures. Quan acaba, cap a les 20:30, és l’hora de marxar a casa.
L’Andreu passarà sis anys realitzant aquesta dura jornada, però es llaurarà un futur millor.