La visió de quatre valencians, estudiants de la universitat Pompeu Fabra de Barcelona, sobre l’avanç de les eleccions

Laura Roig.- Ximo Puig va anunciar dilluns que avançaria les eleccions autonòmiques, fent-les coincidir amb les generals, al dia 28 d’abril. És la primera vegada que un president valencià usa la potestat per convocar eleccions, des que ho pot fer amb la reforma de l’estatut aprovada l’any 2006. Encara que el president del País Valencià assegura que és un pas “arriscat”, argumenta que serà útil per “enfortir l’autogovern i consolidar els drets dels valencians per equiparar-los amb les nacionalitats històriques”.

Els seus principals objectius són augmentar el percentatge de participació i beneficiar-se que les enquestes són favorables al PSOE per aturar l’extrema dreta. Per una banda, doncs, compte amb el suport de Podem i de Pedro Sánchez, però per l’altra, amb la resistència de Compromís. Mònica Oltra és contrària a l’avançament electoral ja que opina que l’obra del govern quedarà diluïda en una campanya centrada en temes d’àmbit estatal. Segons el que va informar, ha sigut la primera decisió que es pren “sense unanimitat” entre els tres socis que formen el govern.

Aquests són els motius del president, l’oposició i les conseqüències que podrà tenir la seva decisió. Ara, anem a veure què en pensen quatre valencians, estudiants de periodisme a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, sobre aquest avanç de les eleccions. Com es veu des de la mirada dels joves? Clica la fotografia i ho llegiràs amb el mapa interactiu.

laura1