La UPF dóna un pas cap a la transversalització de gènere

La Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra està estudiant la implantació d’una assignatura sobre gènere

ANTÒNIA CRESPÍ | @Crespi_Antonia

La Universitat Pompeu Fabra està especulant sobre la creació d’una optativa sobre el tractament del gènere i la violència masclista al grau de Periodisme. Es tracta d’una proposta presentada pel delegat de tercer, Edgar Sapiña Manchado, i que la direcció de la universitat ha rebut favorablement. Sapiña explica com la idea sorgeix arran dels objectius presentats per la Tània Verge, directora de la Unitat d’Igualtat UPF. Aquests formen part del Pla d’Igualat Isabel de Villena que va ser aprovat l’any 2008 i que comprèn tot un conjunt d’accions per eliminar els possibles biaixos de gènere a la comunitat universitària.

En principi, l’assignatura s’ha plantejat com una optativa que s’inclouria al pla docent de tercer i quart de Periodisme. Tot i així, és una qüestió que encara s’està debatent. Així mateix, la Ruth Rodríguez Martínez, cap d’estudis de Periodisme, explica com també seria interessant veure si es podria articular de manera més interdisciplinària arribant també als graus de Publicitat i Comunicació Audiovisual.
Per avaluar el seu interès s’està realitzant una enquesta als futurs estudiants de tercer i quart de Periodisme. Aquesta de moment «està sent rebuda amb molt èxit, i té una participació molt elevada», explica Sapiña.