La UPF celebra la seva Festa Major

Aina Pol

La Festa Major de la Universitat Pompeu Fabra ha tingut lloc aquest dijous, un any més al campus de Poblenou. L’ambient festiu ha estat la tònica de l’acte, organitzat per la comissió de la Festa Major UPF, amb la col·laboració de l’Assemblea UPF Ciutadella i del SEPC.

Els actes musicals han començat a partir de les 17:30h a la plaça Gutenberg, hora a partir de la qual s’han cancel·lat les activitats docents al campus. ‘Vulvasur’, ‘Histérikas’ i ‘Pulisia de la moda’ han estat les tres agrupacions de DeeJays que s’han fet amb l’escenari. Centenars d’estudiants han gaudit de tots els estils musicals, des dels hits del 2000 fins als de reggaeton, més actuals.

De les dues bandes anunciades al cartell, a darrera hora s’ha cancel·lat la participació de la primera d’elles, ‘KTK’—Ke Te Kalles. Es tracta d’un grup de rap, hip hop i soul que es descriu a si mateix com a feminista, revolucionari i amb idees llibertàries. Compten amb diverses cançons pròpies i uns 3.000 seguidors a Facebook.

La banda menorquina ‘Black Pearl’ ha estat, finalment, l’única en tocar. Originària de Mercadal i composta per 10 músics, aquest ha estat el seu primer concert a Barcelona. Han fet diversos covers de coneguts hits per mantenir l’ambient festiu. El seu repertori ha inclòs tota mena d’estils, com rock’n roll, soul, pop o, fins i tot, patxanga.

El grup balear va ser escollit per votació popular en el concurs de bandes, per triar la que tocaria a la Festa Major, celebrat el passat 19 d’abril al campus de Ciutadella. En el concurs varen participar-hi també ‘EKO Band’ i ‘Triangles of Harmonic’.

Més enllà dels actes musicals, hi ha hagut altres esdeveniments al llarg del dia, com una actuació dels Trempats—la colla castellera de la universitat—a les 10:30 h Ciutadella, un corre campus amb la Xaranga Tirant lo Band a les 11 h i una paellada a les 14 h.

Les manifestacions polítiques també han estat presents en aquesta jornada. S’han vist diverses pancartes reclamant la llibertat dels presos i les preses polítiques, i una estelada gegant desplegada en la façana d’un dels edificis. A més, l’entrada estava plena de llaços grocs.

Un dels altres punts a destacar ha estat la incorporació d’un punt lila, per dirigir-s’hi en cas d’agressió masclista. D’aquesta manera, les organitzadores volen deixar clar la seva condemna cap a qualsevol actitud masclista—sigui psicològica, verbal o sexual—però també  LGBTIfòbica.