La Universitat Pompeu Fabra acull una lliga de debat entre els candidats a Primàries per l’alcaldia de Barcelona

Les crítiques a la gestió de l’alcaldessa Ada Colau van monopolitzar els discursos dels candidats de Primàries Barcelona, un procés impulsat per Jordi Graupera

Els candidats a Primàries per l’Alcaldia de Barcelona van competir aquest dissabte al matí en una lliga de debat organitzada per la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya. Més de 150 persones van assistir al Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra quan falten tres setmanes per l’elecció del candidat que clourà el procés impulsat pel periodista i doctor en filosofia, Jordi Graupera.

La idea inicial de Graupera era confeccionar una llista unitària amb els principals partits independentistes per a les eleccions municipals a Barcelona, però només l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i Demòcrates li han donat suport. Malgrat la manca de suports, Graupera va seguir endavant amb el procés popular que suma 55 candidats i més de 35.000 inscrits.

Adrià Alsina, Gerard Ardanuy, Jordi Graupera i Xavier Martínez van ser escollits pel debat final a l’Auditori de la universitat

Els debats entre alcaldables i les presentacions de temes sectorials de ciutat es van centrar en la mobilitat, l’ocupació, la sostenibilitat i la seguretat. Posteriorment, els assistents van escollir per votació popular els candidats que van participar en el debat final a l’Auditori de la universitat: Graupera, Adrià Alsina, Gerard Ardanuy i Xavier Martínez.

Els quatre finalistes van dirigir les seves crítiques a l’actual alcaldessa Ada Colau per la seva gestió de l’Ajuntament de la ciutat comtal. «Hem de revertir la incompetència d’aquesta administració«, va manifestar Graupera. D’altra banda, van coincidir en destacar l’organització i l’esperit democràtic del procés popular de primàries. D’entre els 17 candidats que havien format part de la competició, l’advocada Olga Amargant va ser l’única dona que va participar en els debats d’alcaldables.

L’elecció del candidat es farà en dues voltes: la primera, del 14 al 16 de desembre, i la segona del 21 al 23 del mateix mes. Els dos candidats més votats en la primera volta s’hauran de presentar amb un equip format per tres persones més a la segona volta. El vencedor serà el cap de llista i els membres del seu equip ocuparan els números 3, 5 i 7. El lloc número 2 l’ocuparà el rival del guanyador.