La UAB veu els primers castells de 7 de la temporada

Júlia Massagué

Veure PDF

La Universitat Autònoma de Barcelona va celebrar ahir la seva Festa Major. Un dels actes que van tenir-hi lloc per aquest motiu al llarg del dia va ser la diada castellera, que va agrupar tres colles universitàries.

La diada va començar a dos quarts de dues de la tarda a la plaça de l’hemeroteca de Bellaterra. Les tres colles que van participar-hi van ser els amfitrions, Ganàpies de la UAB, els Trempats de la UPF i, des de la Zona Universitària, els Arreplegats.

Els Amfitrions van encetar la jornada amb un tres de set molt parat i amb bones mides que es va descarregar sense problemes. En segona ronda, la colla blava va descarregar el quatre de set també amb molta tranquil·litat i per acabar van realitzar un set de sis per rodar castellers. D’aquesta manera, els Ganàpies de la UAB demostren que tenen ben consolidats els castells de set pisos bàsics.

4d7-trempats

Quatre de set dels Trempats de la UPF. Foto: Antonio Palomero.

Els Arreplegats de la Zona Universitària van sortir, igual que la colla amfitriona, de tres de set, que van descarregar sense entrebancs. En segona ronda, els de la camisa verd quiròfan van realitzar un quatre de set amb molta tranquil·litat i en tercera ronda un set de sis. Per acabar, van descarregar dos pilars de cinc simultanis. Així doncs, aquesta diada dóna als Arreplegats molta confiança per començar el tram d’hivern.

Per la seva banda, els Trempats de la UPF van començar amb un quatre de sis amb el pilar que van descarregar sense complicacions. En segona ronda, la colla avellana va encarar el que a finals de la temporada passada era el seu castell límit, el quatre de set. La colla va aguantar-lo bé fins a la carregada, però en començar a baixar la canalleta van haver de treballar-lo força. A tercera ronda, van descarregar un tres de sis amb molta confiança i van tancar l’actuació amb un pilar de quatre. En ser el tercer castell de set que descarreguen -la temporada passada ja l’havien descarregat dues vegades-, els Trempats passen a ser colla de set.

La setmana vinent arrenca el tram d’hivern de la temporada castellera universitària, que es prolongarà fins al 22 de desembre. Les diades del tram d’hivern se celebren els dijous de cada setmana durant els mesos de novembre i desembre. Els Trempats comencen a Vilanova i la Geltrú a la diada dels Llunàtics de la UPC del dia 17 i els Ganàpies i Arreplegats a Lleida, a la diada dels Marracos de la UDL una jornada més tard, dijous 24.

EL CALENDARI
17 de novembre
··· Diada dels Llunàtics de la UPC.
··· Diada dels Pataquers de la URV.

24 de novembre
··· Diada dels Grillats del CBL.
··· Diada dels Marracos de la UDL.
··· Diada dels Xoriguers de la UDG.

1 de desembre
··· Diada dels Trempats de la UPF.
··· Diada dels Passarells del Tecnocampus.
··· Diada dels Bergants.

15 de desembre
··· Diada dels Engrescats de la URL.
··· Diada dels Emboirats de la UVic.
··· Diada dels Ganàpies de la UAB.

22 de desembre
··· Diada dels Arreplegats.
··· Diada dels Penjats del Campus Manresa.