La psicodèlia d’alt-J hipnotitza Barcelona

@elia_aparicio

El trio britànic omple de llum un Sant Jordi Club amb entrades exhaurides

Les portes del Sant Jordi Club obren a les vuit del vespre, però la quantitat de gent que hi ha fent cua dificulta la puntualitat dels assistents. La protagonista de la nit, la banda d’indie rock alt-J, ha aconseguit exhaurir les entrades en el seu primer concert en sala a Barcelona. Fora del recinte, ja es preveu un exitós aforament que és, potser, més propi del Palau Sant Jordi. Els pocs privilegiats que aconsegueixen entrar a l’hora se sorprenen en veure Marika Hackman sobre l’escenari, telonera que s’ha mantingut en la incògnita fins al moment. La vocalista anglesa és l’encarregada d’amenitzar una espera que s’acabarà fent excessivament llarga.

Dues hores després, ja entrades les deu de la nit, irrompen els primers acords de Deadcrush, cançó que forma part de l’últim treball del grup, ‘RELAXER‘ (2017), silencien el públic immediatament. El trio, format per la veu de Joe Newman, el teclat de Gus Unger-Hamilton i la bateria de Thom Sonny Green, apareixen sobre l’escenari acompanyats d’un espectacle lumínic que aviat els eclipsarà. Un joc visual que aconsegueix hipnotitzar el Sant Jordi Club en fer-lo partícip d’una experiència gairebé espiritual. Llums, color i música psicodèlics encisen el públic i els músics s’acomoden en una fredor típicament anglesa. Als de Leeds pràcticament no els cal  moure’s, tampoc interactuar amb els seus seguidors, a qui només dirigeixen paraules comptades, per a aconseguir-los emocionar.

El setlist del concert destaca per la inclusió de només quatre cançons de ‘RELAXER’. Una decisió peculiar, però ben rebuda entre els assistents. Temes com Matilda o Tesselate, del seu CD debut, ‘An Awesome Wave‘ (2012), o Left Hand Free, de l’àlbum ‘This is All Yours‘ (2014), aconsegueixen despertar el públic del seu estat de trànsit quan Newman el convida a fer els cors. Tanmateix, el triomfador de la nit és, sense dubtes, el seu hit més conegut, Breezeblocks, amb què la banda britànica s’acomiada de la ciutat comtal.

Per a escoltar la setlist del concert, fes clic a la imatge.