La Pompeu Fabra es prepara pel Dia Mundial del Medi Ambient

JÚLIA MASSAGUÉ

El pròxim 5 de juny és el Dia Mundial del Medi Ambient i la Universitat Pompeu Fabra (UPF) ha programat un conjunt d’activitats durant la setmana del 29 de maig al 2 de juny per celebrar-lo. Aquestes activitats tindran diferents temàtiques i es parlarà d’economies, residus, mobilitat i sostenibilitat tant local com global.

Aquest any ja és el tercer que la Universitat participa en la celebració d’aquest dia i Martí Boleda, Coordinador d’UPF Sostenible, ha comentat els principals objectius d’aquesta setmana plena d’actes. Aquests són, entre altres, mostrar diverses mesures per contribuir a la millora del Medi Ambient.

Totes aquestes activitats que es realitzen a la UPF són gratuïtes. A la programació, s’hi pot trobar la xerrada sobre “El canvi climàtic i com són les persones que treballen per frenar-lo”, que es farà aquest dijous a les 17h al Campus Ciutadella. A més, hi haurà un debat la temàtica principal del qual serà: “sostenibilitat i ciutat: reptes de la Barcelona global”, també a Ciutadella.

A part d’aquestes activitats puntuals, es duran a terme diverses campanyes de sensibilització com ara la de “Mobilitza’t per la selva”, que consisteix en una recollida de mòbils en desús fins al 15 de juny al Punt d’Informació de l’Estudiant (PIE) de tots els campus, o una exposició de cartells sobre reciclatge fins al 2 de juny, també en els tres campus de al UPF. En el marc d’aquesta setmana sostenible, també es donaran a conèixer i es potenciarà l’ús de mitjans de transport més saludables i sostenibles amb el medi ambient com ara eCooltra i Avancar.

El Dia Mundial del Medi Ambient va ser establert per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 1972 amb l’objectiu de conscienciar la població mundial sobre aquest tema. Ara, 45 anys després, aquesta problemàtica segueix vigent.

Martí Boleda, coordinador d’UPF Sostenible, comenta que tot i que encara no tenen dades concretes del seguiment que estan tenint les activitats organitzades, que es faci en època d’exàmens condiciona força l’assistència dels estudiants als actes. Tot i això, ha apuntat que des de l’organització estan satisfets.