La plataforma Universitats per la República a la UPF dóna el tret de sortida organitzant un debat amb diputats d’ERC, la CUP i CSQP

La plataforma Universitats per la República a la UPF ha organitzat aquest dimarts com a acte de presentació un debat sobre el futur del referèndum per la independència de Catalunya. Hi ha participat Mireia Boya, diputada de la CUP, Marta Vilalta, directora general de Joventut de la Generalitat i exdiputada d’ERC i Joan Josep Nuet, diputat de Catalunya Sí Que es Pot. Al principi també hi havia estat convidat Oriol Amat, diputat de Junts Pel Sí, que va haver de deixar el debat per altres compromisos.

Fotografia del debat "Referèndum: Per què?". D'esquerra a dreta: Marta Vilalta, exdiputada d'ERC, Dani Gómez, cap de política d'El Matí a Catalunya Ràdio, Mireia Boya, diputada de la CUP i Joan Josep Nuet, diputat de CSQP.

Fotografia presa durant el debat organitzat per Universitats per la República. Albert Martínez

La proximitat de la primera reunió pel Pacte Nacional pel Referèndum va fer que molta part del debat se centrés en la decisió de CSQP per recolzar la proposta de Puigdemont. En aquest sentit, Nuet va remarcar que “sempre que hi hagi una votació” el partit de Colau “no s’hi oposarà”. A més, va afegir que davant l’amenaça del Govern espanyol, “el que hem de fer des de Catalunya és mostrar-los que no estem dividits”.

Els tres representants han coincidit en la importància de l’alta participació al referèndum i la determinació de la ciutadania per defensar-ne el resultat. Vilalta ha assegurat que “el Govern té experiència en dur a terme processos electorals”, i que se servirà d’aquesta eina per tal de “garantir un bon desenvolupament del referèndum”.

La plataforma Universitats per la República a la UPF ha ressaltat el compromís dels estudiants de la comunitat universitària amb el referèndum, que ha qualificat de “dret irrenunciable”.