La lluita contra la LGTBIfòbia arriba a la UPF

CRISTINA ALONSO

El 17 de maig de 1990 l’Organització Mundial de la Salut (OMS) va deixar de considerar l’homosexualitat una malaltia mental. Amb motiu d’aquesta fita, se celebra el Dia contra la LGTBI que, en alguns casos, s’extén durant una setmana.  Aquest és el cas de la Universitat Pompeu Fabra, que organitza una sèrie d’activitats del 15 al 19 de maig. En són exemples el debat sobre polítiques LGTBI que s’haurien d’implantar a la Universitat, els murals reivindicatius  o la projecció d’un documental sobre la causa.

Mural amb motiu de la Setmana contra la LGTBIfòbia

UPF Igualtat és l’òrgan de la universitat que promou la celebració de la Setmana contra la LGTBIfòbia, que se celebra per segon any a la Universitat. A més d’activitats com les d’aquesta setmana, també s’encarrega d’impulsar polítiques d’igualtat. Un exemple seria la recent aprovació del procediment de canvi de nom de les persones transsexuals o trangènere a la Universitat, reivindicada tant per l’UPF com pels moviment estudiantil. Lucía Franco, estudiant en pràctiques a UPF Igualtat, explica que en breus s’aprovarà un pla d’igualtat actualitzat, del qual es va parlar al debat obert d’aquest dilluns 15.

D’altra banda, Lucía Blanco, membre de assemblea Campus Ciutadella, explica que les diverses assemblees de campus, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), el grups de dones feministes i el grup d’homes feministes també han participat a la lluita contra aquesta discriminació.

A més, també hi ha estudiants que, a títol personal, tenen ganes d’aportar el seu granet de sorra per la causa. Al David Ferret, estudiant de Ciències Polítiques, li agradaria crear una associació LGTBI a la Universitat.