Ja hi ha llista: més de 1.200 estudiants de la UPF volen marxar a estudiar fora

Els sol·licitants tenen fins al 12 de desembre per presentar al·legacions

La Universitat Pompeu Fabra va obrir a principis de novembre la convocatòria per anar a estudiar fora durant el curs 2020-2021. Ara, s’ha fet pública la llista de les sol·licituds admeses –que aquest any són un total de 1.273–, en participació condicionada (40) i excloses (7). Les sol·licituds admeses podran concórrer en primera assignació, mentre que les condicionades només podran accedir a aquelles places que quedin després d’aquella primera assignació.

No serà fins al gener que sortirà el primer llistat d’assignació de places i les estudiants sabran si poden o no marxar a l’estranger d’ERASMUS o conveni internacional.

Perfil dels sol·licitants

La mitjana de les notes és de 7,25

Un 80% dels estudiants ha acreditat nivell d’anglès i només un estudiant sap xinès

De mitjana, la nota dels alumnes admesos se situa en 7,25. La moda és 6,8 –amb un total de 107 estudiants–. Gairebé el 80% ha acreditat ja tenir coneixement d’anglès, mentre que només una persona disposa d’un nivell de xinès –la llengua menys freqüent a la universitat. Un 7% dels admesos tenen un nivell de francès acreditat, mentre que únicament 25 persones saben parlar alemany.

Els ajuts econòmics

La convocatòria ERASMUS disposa de diferents ajuts que els estudiants poden demanar: la beca ERASMUS+ –l’ajut varia segons el destí i si tens la beca del Ministeri–, la beca Santander Erasmus –complementària a l’anterior– i la beca MOBINT –de l’AGAUR. Si el teu país de destí és Suïssa, la universitat en qüestió t’ofereix una beca de 375€ mensuals.

Les estudiants que vagin a fora d’Europa d’intercanvi podran demanar la beca UPF World –de 1.000€, o 2.000 en el cas dels becats pel Ministeri–. Els alumnes que obtinguin plaça en algun dels països de Llatinoamèrica, podran optar a la beca Santander Iberoamèrica, de 3.000€.

En el cas de la beca Erasmus + Internacional, podran optar aquells alumnes que facin estada a alguna de les universitats del Líban o Rússia que participen d’aquest programa.