La ‘Cetrencada’ enceta canal a Telegram

(Twitter: @mariogduch)

Ja et pots connectar amb el bot de Cetrencada per rebre les notícies des de Telegram.

Som presents a la ràdio, a la televisió, a la premsa escrita i, és clar, a internet. Ara, però, Cetrencada obre un nou canal d’informació, a Telegram Messenger, l’app mòbil de missatgeria instantània, i és accessible per a tothom.

Un bot duu el funcionament d’aquesta aplicació interactiva, que dirigeix una conversació amb la persona interessada mentre li exposa la informació d’una manera diferent i original, tot captant-li l’atenció. La metodologia és molt senzilla: l’usuari, que sap que està xerrant amb un robot, escull segons les opcions predeterminades de resposta (normalment, dues o tres) que el bot li ofereix. Així, l’usuari pot decidir si vol seguir rebent informació sobre el tema en concret o si, per contra, vol canviar al següent.

Vet aquí un exemple:

telegram2

Telegram1

Sovint, el bot insereix enquestes o imatges interactives per divertir l’usuari mentre l’informa.

Es tracta, gairebé sempre, de temes d’actualitat i d’interès general, és a dir, notícies recents elaborades pels periodistes de la Cetrencada que apareixerien als mitjans de comunicació, i s’actualitza amb tres o quatre noves notícies setmanalment. De vegades, també avisa sobre novetats referents a la Cetrencada; per exemple, quan es publica l’informatiu realitzat pels companys de televisió.

A diferència dels missatges de correu electrònic en massa, en aquest cas el lector no rep la informació en una safata d’entrada, sinó que el fet de sostenir una conversació guiada en línia manté el lector amb la curiositat des que s’inicia fins que s’acaba la conversació.

Animeu-vos! En el següent vídeo expliquem com subscriure’s al nostre canal de Telegram: