La 17a edició de la 080 acaba amb un èxit aclaparador

EVA RUZ (@evars21)

Descarrega’t l’article en PDF

La trobada de la moda barcelonina reuneix cada cop més públic. L’espai on s’ha celebrat enguany la 080 Barcelona Fashion ha estat la Casa Llotja de Mar durant cinc dies dedicats a passarel·les, exposicions i activitats relacionades amb el món de la moda.

La passarel·la a l’entrada de la Casa Llotja de Mar. EVA RUZ

Barcelona torna a ser un referent en la moda després de la celebració de la 17a edició de la 080. Agències, revistes, mitjans digitals, ràdios, televisions, diaris, freelances, bloggers, mitjans internacionals… El desplegament de la premsa és l’exemple de la importància de l’esdeveniment, però l’afluència de públic ho va acabar de demostrar. I és que al voltant de quaranta-dos mil persones van assistir a la cita de la moda catalana.

Passarel·les, models, focus, càmeres… L’ambient de la 080 atrau els amants de l’elegància i les últimes tendències. Però no tot s’acaba aquí. Cada any la organització té més en compte la importància d’un espai que sigui accessible per a tots els públics. Si bé per assistir a les desfilades s’ha de pagar un pas especial, hi ha un espai obert obert per a tothom: l’Open Area.

La 080 vol cuidar el seu públic i aquest espai és una de les iniciatives que ho aconsegueixen. Tothom pot accedir-hi tan sols demanant una acreditació a la pàgina web de l’esdeveniment. Aquest nou espai inclou una gran varietat de propostes i activitats alternatives però alhora complementàries. Una de les propostes és el Village, el lloc on es col·loquen els stands dels patrocinadors, a més del plató del 080 TV Channel, un canal online dedicat a la retransmissió de totes les desfilades en directe.

A més, a l’Open Area es pot visitar la NEO2 Photo Exhibition, una mostra de les millors tesines de les escoles de moda de Catalunya. Una altra de les propostes és l’exposició Pedro Rodríguez: costura en el armario, que conté una selecció de les peces inèdites del conegut creador de l’alta costura. Però el que té més visibilitat –per la seva situació a l’exterior del recinte– és el 080 Fashion Market, un apartat  amb una vintena de pop-ups de dissenyadors i marques de complements de moda.