Hyers: “Sempre hi ha una campanya en marxa als Estats Units”

El consultor polític destaca la importància de la comunicació política en un escenari de ‘campanyes permanents’

POL FERNÀNDEZ (@pol_North02)

Descarrega’t l’article en PDF

foto

Bill Hyers durant la introducció de la conferència, a càrrec del professor Carles Pont, a l’IDEC. POL FERNÀNDEZ

Bill Hyers, consultor polítics del Partit Demòcrata, va donar la classe magistral per dos màsters de la Universitat Pompeu Fabra sota el títol “Les campanyes polítiques als Estats Units- Estudis de cas”, el passat dimarts, a la facultat de l’IDEC-UPF. La conferència  va girar entorn a la importància de la comunicació política en els processos electius, amb nombrosos casos pràctics a tots els nivells administratius nord-americans, davant d’uns 100 assistents.

El ponent va fer una primera aproximació als elements claus per la preparació d’una campanya electoral. “Els diners són un factor decisiu, però no és l’únic factor clau: importa més la claredat del missatge”, digué Hyers. ”Actualment no hi ha inici o final de les campanyes: són permanents”.  A continuació exposà les principals claus de l’èxit en la campanya de l’alcalde de Nova York Bill de Blasio. “Havíem de construir qui era Bill de Blasio: volíem que semblés un home normal d’un barri normal, lluny de la classe rica que havia governat la ciutat habitualment” declarà.

Sobre els discursos dels republicans

Hyers no va tenir cap mirament a dedicar dures crítiques cap als republicans i el seu ús “constant del discurs negatiu”. En referència a l’ex-alcalde de La Gran Poma, Rudolph Giuliani: “És un home terrible. Calia fer canvis en el model business de Manhattan”. En el torn de preguntes, va ser preguntat per les primàries del Partit Republicà, on va afirmar que, malgrat que no coneix el funcionament intern dels seus oponents, era “poc realista pensar en Donald Trump com a un possible candidat; és una persona ridícula”.

Una carrera en alça

Hyers és una figura en auge en les campanyes polítiques del Partit Demòcrata. Des de 2001 es dedica a temps complet a la preparació de comicis. A més de les campanyes d’Obama i de Blasio, n’ha portat altres com la de John Fetterman pel Senat dels Estats Units, o la de Martin O’Malley per les primàries dels demòcrates de cara a les presidencials del proper any.