«He escoltat música jamaicana caminant pels carrers de Barcelona»

La cara darrere d’Adala, la sensació del reggae català

CARLOTA RUBIO (@carlotarubio12)

Guillem Simó és el jove que, sota el nom artístic Adala, ha esdevingut un dels últims fenòmens de la música catalana. En una entrevista per Cetrencada, l’artista parla del seu projecte, el qual en menys de dos anys ja li ha donat un nom dins la nova generació de reggae català.

Aquí es pot escoltar l’entrevista sencera:

Vivint el dia a dia, gaudint de la música i creant a partir de la intuïció. Així és com funciona Guillem Simó, de 21 anys. Ell mateix explica que el significat del seu nom artístic ha nascut de la casualitat: “El vaig inventar fonèticament, buscant que sonés bé i vaig pensar que ja li posaria jo el significat. Més tard vaig saber que adalah vol dir justícia, un dels cinc pilars de l’islam. Jo sóc balança i tot va prendre sentit”.

La trajectòria de Simó comença com a trompetista de l’A4 Reggae Orchestra, la qual crea versions reggae de cançons de diferents gèneres. El desembre de 2015 va decidir iniciar el seu projecte personal amb el llançament del single Temps de Guerra, coproduït amb el seu germà, King Siva, a través de la discogràfica La Panchita Records.

Al mateix mes de desembre, Simó va reunir una banda sota el nom The Cold December per produir el seu primer EP, Born (Maig 2016, La Panchita Records). Poc després va sortir Cel (Gener 2017, La Panchita Records), i ara es troba en procés de producció d’Ona, amb el qual finalitzarà la trilogia Borncelona. El conjunt recupera l’estètica del Roots Reggae dels anys 70 i 80 però carregada de denúncia social: “he escoltat música jamaicana caminant pels carrers de Barcelona i adaptant-la al que veig”, explica Simó. Avui l’artista ha tret Hibarnan, un nou tema que compta amb la col·laboració de King Horror Sound.

Pel que fa al seu futur, Adala té molt clar què és el que vol: “No necessito arribar a Nova York cantant en anglès, el que m’agrada és cantar per la meva ciutat, pels meus veïns i amics”. La seva música, però, està abastant cada cop més i ja l’ha portat a diferents punts d’Espanya i a festivals clau del món del reggae com és el Rototom.