Fairy, de la cuina a la revolució

Mercè Alonso Juan-Muns (@nomesperiodisme)

De desgreixar plats a seure a les taules del TSJ. De ser un producte amagat entre esponges i baietes, a convertir-se en el Trending Topic mundial. El Fairy, el protagonista que ha omplert les xarxes a partir de mems i bromes. Enric Millo, en la seva declaració com a testimoni de l’1-O, va explicar que algunes escoles havien fet servir “la trampa del Fairy”. Una tàctica suposadament infal·lible per combatre la policia espanyola que volia impedir el referèndum català. Així, aquesta consistia a vessar rentavaixelles a l’entrada de les escoles perquè els agents rellisquessin. Una forma rocambolesca d’assegurar que els policies caiguessin i tothom els comencés a donar puntades de peu al cap.

Amb aquest motiu, s’ha fet furor a la xarxa on s’han publicat tota mena de mems. En dos dies, Fairy ha passat de gairebé l’anonimat a estar nominat a l’Òscar a millor actor secundari del procés independentista. Tot i així, experts asseguren en el Món a RAC1 (28:39 a 29:42) que el ressò que s’ha fet a les xarxes ha afavorit la marca.

“Si haguessin jugat la carta de l’humor, de fer alguna picada d’ull al consumidor amb alguna intervenció a les xarxes socials de complicitat i amb ironia, lògicament amb tota la prudència que pugui requerir la situació del context, això es podria haver traduït en increment de vendes”

Ferran Lalueza professor de Publicitat de la UOC

“Han sigut ‘trending topic’ i han tingut tots aquests tuits, i amb això, el ‘brand awareness’, el coneixement o notorietat de marca, el nom Fairy ha pujat estrepitosament”

Marta Royo economista i experta en màrqueting