Els taxistes de Barcelona, contra Uber i Cabify

MARTINA ALCOBENDAS

El sector del taxi segueix reclamant una reunió amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, després de la jornada de protesta d’aquest dijous contra la implantació massiva d’Uber i Cabify a la ciutat. Ho van fer amb una aturada de 8 hores i una manifestació que va començar a l’Arc del Triomf i va arribar fins a la plaça Sant Jaume.  Segons la Guàrdia Urbana, la marxa va comptar amb 2.800 assistents, una xifra que els organitzadors eleven a 6.000.

L’alcaldessa encara no s’ha reunit amb cap sindicat o representant del gremi, com li demana el portaveu d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament, Jordi Coronas.  Segons fonts municipals, la reunió no ha tingut lloc per “incompatibilitats d’agenda”.

Escolta la crònica de Lucía Franco (directe) i Helena de Torres de la manifestació a Arc de Triomf.

Barcelona no és la única ciutat on el gremi del taxi ha declarat la guerra a les llicències VTC (Autorització d’Arrendament de Vehicles amb Conductor). També aquest dijous, milers de taxistes madrilenys van sortir al carrer per demanar a l’Ajuntament que actuï contra el que consideren competència deslleial. Mitjançant aquestes llicències, usuaris no donats d’alta com a taxistes poden oferir serveis de transport. Comparativament, han de fer front a molts menys costos.

El mateix succeeix amb les empreses proveïdores del servei: la pròpia Uber, que és l’empresa pionera de llicències VTC, no té ni un cotxe en propietat. Els cotxes del servei pertanyen als conductors, que, a més, cotitzen com a autònoms. Per aquesta raó, les principals empreses barcelonines de taxistes acusen “d’intrusisme” a Uber i Cabify. Actualment, el ràtio de llicències permeses per la llei és de 1 conductor VTC per cada 30 taxistes.