Els Geohumanistes aterren a Barcelona

col%c2%b7loqui

El I Col·loqui Internacional en Geohumanitats, organitzat pel Departament d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, va tenir lloc del 19 al 22 d’octubre a l’Institut d’Estudis Catalans i al campus de Ciutadella de la mateixa UPF. Sota el títol “Tancant cercles, obrint horitzons”, el Col·loqui pretenia explorar noves perspectives de diàleg transdisciplinar entre les humanitats i la geografia, segons explica la Rosa Cerarols, professora del Departament d’Humanitats de la UPF i membre de la comissió organitzadora del Col·loqui.

El programa va incloure conferències, sessions plenàries i taules rodones amb l’objectiu de tractar conceptes propis d’aquesta disciplina tals com l’espai, el lloc, la cartografia, el paisatge, el gènere i la globalització.

L’acte inaugural va celebrar-se dimecres passat a l’Institut d’Estudis Catalans, amb la ponència “El puesto de la cultura en el paisaje”, que va anar a càrrec del professor de Geografia de la UAB Eduardo Martínez de Pisón. Dijous, els conferenciants protagonistes van ser Tim Cresswell, professor del Trinity College de Connecticut, Sallie Marston, professora de la Universitat d’Arizona i Deborah Dixon, docent de la Universitat de Glasgow. Finalment, la sessió de clausura de divendres a la tarda va anar de la mà de l’escultor Jaume Plensa.

La trobada va representar el VIII Col·loqui del Grup d’Història del Pensament Geogràfic de l’Associació de Geògrafs Espanyols, una de les entitats col·laboradores juntament amb la Societat Catalana de Geografia i el Departament de Geografia de la Universitat de Girona.