Els floristes preveuen vendre 6 milions de roses per Sant Jordi

QUERALT SIMÓ

Com cada any, els carrers s’ompliran de llibres i roses durant la Diada de Sant Jordi. El sector espera vendre 6 milions de roses a Catalunya, la mateixa xifra de l’any passat.

Aquest any, però, Sant Jordi se celebrarà en diumenge. L’Ajuntament de Barcelona ha decretat que les botigues obriran aquest diumenge 23 d’abril, així com també ha detallat que la capital catalana tindrà 3.921 parades de roses i 923 de llibres.

rosa-906439_640

El mercat majorista Mercabarna-Flor, per la seva banda, estima que les roses es mantindran al preu de 4 euros o més, depenent del tipus i de l’embolcall. Montserrat Ballarín, presidenta de Mercabarna, ha assegurat que la rosa vermella continua sent la més sol·licitada, però també se’n vendran de grogues, blanques i roses, entre d’altres combinacions.

Aquest any destacaran especialment els embolcalls de les roses. Per tal d’adaptar-se a la petició dels ciutadans, s’oferiran alternatives a la cel·lofana que seran ecològiques i reciclables.