Els Filmets de Badalona consoliden el seu èxit

El 42è festival de curmetratges Filmets arriba amb èxit a la recta final. Durant tota la setmana, curtmetratges de tota mena s’han pogut veure als teatres de Badalona. Els matins han estat dedicats als alumnes de les escoles, que ja s’han acostumat a la tradició de passar per Filmets un cop l’any.

Les sessions de tarda, pensades en canvi per a un públic adult, han englobat temes molt variats i curts de fins a 36 països del món. En total, quan diumenge s’acabi el festival, s’hauran pogut veure 232 curtmetratges diferents. Un dels aspectes importants del festival és que, després de cada sessió, el públic pot votar quin «filmet» li ha agradat més. N’hi ha per a tots els gustos: documentals, dramàtics, humorístics, animats o d’acció.

Un bon exemple del prestigi que ja té Filmets, és que el curtmetratge Marcianos de Marte de Fernando Trullols, guanyador d’un premi Goya, obrís dimecres oficialment el festival. Un festival que té com a país convidat Irlanda i que té una entrada gratuïta per a tothom.

Els guanyadors dels premis se sabran aquest dissabte en la cloenda del festival, la Nit de les Venus. Es tracta d’una gal·la dirigida pel guionista de Polònia Jordi Queralt on es projectaran els curts premiats amb una Venus, el guardó típic de Badalona. A més dels que hagi decidit el públic, hi haurà premis decidits per un jurat de professionals i el premi d’honor 2016, que aquest any rebrà Juanjo Giménez per la seva trajectòria com a cineasta en el món dels curts.