Els examinadors de trànsit han tornat a sortir al carrer aquest dilluns

Una nova vaga endarrerirà l’obtenció del carnet de conduir a milers d’alumnes

Des d’aquest dilluns fins al divendres 21 de desembre el col·lectiu d’examinadors de trànsit es manifestarà a Madrid per no haver cobrat una pujada salarial aprovada aquest mateix any en els Pressupostos Generals de l’Estat.

La vaga està convocada per l’Associació d’Examinadors de Trànsit (Asextra) amb el suport del sindicat CSIF, el qual està sent secundada per més del 90% del col·lectiu.

La manifestació que ha tingut lloc aquest dilluns s’ha iniciat a les 12 del matí al Ministeri de l’Interior i ha finalitzat a la Direcció General de Costos de Personal i Pensions Públiques. Els examinadors han protestat que no s’hagi reflectit en la nòmina del mes de novembre l’increment específic que es va acordar en la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per a 2018. Aquest increment salarial suposa 250 euros en 14 pagues a l’any.

Cal recordar que l’any passat la majoria d’aquests funcionaris van mantenir durant 65 dies, de dilluns a dimecres entre el 19 de juny i fins al 13 de desembre, una altra aturada per demanar el complement específic en les seves nòmines. Els examinadors van rebutjar en bloc la proposta de la DGT que incloïa millores salarials en forma d’hores extres.

En aquesta ocasió es van suspendre 220.764 exàmens pràctics per obtenir el carnet de conduir, on la ciutat de Barcelona va ser la direcció més afectada (22.884 exàmens suspesos).

grafic

Ara com ara, encara no s’ha executat aquest increment salarial que els funcionaris demanen. Mentrestant, les autoescoles s’han dirigit al Govern perquè atengui les reivindicacions dels examinadors i pugui evitar-se la vaga.

Pedimos que hoy 10 de diciembre de 2018 se dé solución al problema de los #Examinadores y se ponga fin a la #HuelgaExaminadores #lasautoescuelasdicenbasta

Serà la ruines de les autoescoles? El seu futur i el de molts alumnes estarà aquests dies en els carrers de Madrid.