Els estudiants es manifesten per la rebaixa de les taxes universitàries

Nura Portella Genestar/ @nuraportella

Els estudiants s’han congregat aquest migdia el centre de Barcelona per demanar una rebaixa del 30% de les taxes universitàries. La Guàrdia Urbana ha xifrat en 1.200 persones els assistents a la manifestació, que ha començat a les 12.00 a la Plaça Universitat, un punt de trobada habitual en les manifestacions estudiantils. Els estudiants s’han unit a aquesta plaça des de diferents columnes universitàries, sent la de la UAB la més nombrosa.

Tot i que es pretenia concloure l’acte al davant del Parlament de Catalunya, on avui s’hi celebrava una sessió, el dispositiu de seguretat propi dels plens ha impedit poder arribar a les portes de l’edifici. De fet, va ser aquesta institució qui el 2016 va aprovar la reducció de les taxes, però aquesta encara no s’ha dut a terme.

Sota el lema “Recuperem la Universitat”, la portaveu de la ILP Universitat, Berta Satoca, ha recordat en el seu manifest que els estudiants catalans són els que paguen les taxes universitàries més cares de tot l’estat, després del seu increment el 2012. Satoca també ha assegurat que la vaga ha tingut un seguiment del 85% a les universitats públiques catalanes, arribant fins al 100% a algunes facultats de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Tant la jornada de vaga com la manifestació han estat convocades pel SEPC (Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans), la CAI (coordinadora d’Assemblees Interuniversitàries) i la ILP Universitats, una iniciativa legislativa popular.