El moviment estudiantil es prepara pel 17N

Cristina Gironès

El moviment estudiantil dels Països Catalans, encapçalats pel SEPC, ha previst una mobilització avui, dijous 17 de novembre, a la Plaça Universitat de Barcelona. La reivindicació d’enguany és la gratuïtat de la Universitat pública. La jornada de lluita vol pressionar el govern a avançar cap a un model totalment públic d’estudis superiors.

Després de la implementació del Pla Bolonya, els preus dels graus han augmentat entre un 69 i un 291%. A més, cal recordar que Catalunya és la comunitat autònoma on els estudis de grau i màster són més cars. La diferència amb altres llocs de l’estat espanyol pot variar fins a un 50%.

En aquest sentit, la comunitat universitària encara la manifestació amb una clara voluntat de fer escoltar la seva veu. Denuncia que la Generalitat ha incomplert reiteradament els acords: ha permès la creació de graus amb el model 3+2 -com el Global Studies de la UPF-, no ha equiparat el preu de grau i màster, ni ha reduït fins a un 30% les taxes universitàries.

El SEPC ha publicat un comunicat on ha animat a tots els estudiants a participar en la mobilització i ha apel·lat al govern a escoltar les seves demandes:

«Exigim al govern de la Generalitat de Catalunya que escolti les demandes de la comunitat universitària, incrementant el finançament de l’educació superior per revertir l’efecte de les polítiques de retallades dels darrers anys

Així doncs, l’estudiantat català vol fer efectives les mesures de popularització de l’ensenyament superior amb una mobilització que vol ser multitudinària.