El masclisme s’infiltra a les cançons infantils

Els infants reprodueixen algunes lletres plenes de continguts sexistes que denigren el paper de la dona i banalitzen l’abús sexual i la violència de gènere

Anna Hernàndez, Elisenda Rovira i Bruno Fortea

A casa i a l’escola, els pares i els mestres eduquen la canalla en la igualtat entre homes i dones. Però a l’hora de cantar, aquest discurs s’escapça. Algunes de les cançons més cantades pels infants al parc i al pati de l’escola contenen de manera implícita continguts sexistes que cosifiquen la dona i banalitzen la violència masclista. Les lletres de melodies com La lluna, la pruna o Don Federico exemplifiquen a la perfecció aquesta realitat. El reportatge d’UPF Ràdio «El masclisme a les cançons infantils», produït per Anna Hernàndez, Elisenda Rovira i Bruno Fortea, desemmascara les lletres masclistes que reprodueixen els infants i parla amb docents, pedagogs i animadors de festes perquè expressin els seus punts de vista.