El Joventut jugarà la Copa gràcies a la derrota del Manresa

Ja coneixem els vuit equips classificats per a la Copa del Rei: el FC Barcelona Lassa i el Divina Seguros Joventut acompanyaran el Reial Madrid, el Baskonia Vitoria Gasteiz, l’Iberostar Tenerife, l’Unicaja, el Valencia Basket i el Movistar Estudiantes. Així doncs, hi haurà dos representants catalans a la competició estatal, el Barcelona i el Joventut, mentre que el Manresa es quedarà fora.

L’equip badaloní sabia que ho tenia difícil per a classificar-se. El Baxi Manresa començava el dia més a prop del seu somni de jugar la Copa, ja que amb una victòria es classificava. En canvi, el Joventut havia de guanyar i esperar que el conjunt de Berga perdés, uns resultats que, finalment, s’han complert.

El Manresa ha caigut a casa davant el Reial Madrid per 78-83 en un partit molt tens en què l’equip local ha tingut la victòria a tocar durant gairebé tot el partit. Per contra, i a la mateixa hora, l’equip blanc-i-negre ha esclafat a domicili el seu rival, el San Pablo Burgos, per 65 a 87, i en cap moment ha donat mostres de deixar escapar l’enfrontament.

La Copa del Rei es jugarà entre el 14 i el 17 de febrer al WiZink Center de Madrid. Les eliminatòries de quarts de final ja s’han donat a conèixer, i enfrontaran el Barcelona amb el València i el Tenerife amb el Màlaga el dijous dia 14, mentre que el Baskonia i el Joventut i els dos equips madrilenys, Reial Madrid i Movistar Estudiantes, es veuran les cares el divendres dia 15. Tots els partits es jugaran a les 19.00 h i a les 21.30 h, mentre que la final es disputarà el diumenge dia 17 a les 19:30h.

basquet

Abans del sorteig dels quarts de final de la Copa del Rei, Antonio Martín, president de l’Associació de Clubs de Bàsquet (ACB), ha volgut destacar que la competició és “esport en estat pur”, i ha assegurat “un espectacle esportiu irrepetible”. Per altra banda, Ángel Garrido, president de la Comunitat de Madrid, ha assegurat que “és un honor” acollir el torneig a la capital espanyola.