EiTB prohibeix la publicitat relacionada amb jocs i apostes

MARIA JIMENEZ FLORES

El consell d’administració de l’EiTB va aprovar el passat 30 d’abril la prohibició d’aquells anuncis que fomentin el joc i les apostes. D’ara endavant, la ràdio i televisió pública basca no admetrà en cap dels seus mitjans, l’emissió de cap activitat publicitària i promocional relacionada amb el joc, exceptuant les apostes reservades a la competència de l’ONCE i la publicitat estàtica que formi part indivisible de l’adquisició de drets i de la producció d’una retransmissió, com ara d’un partit de futbol.

La gran majoria de les respostes davant la piulada que va compartir la notícia al Twitter de l’EiTB han estat positives envers la modificació de les normes reguladores de l’emissió de publicitat. Alguns usuaris, fins i tot, reclamen que es procedeixi de la mateixa manera a les altres cadenes de televisió.

Respostes d'usuaris de Twitter a la piulada d'EiTB

Respostes d’usuaris de Twitter a la piulada d’EiTB

En aquesta mateixa línia, la vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach, ha anunciat que a partir del 30 de juny, TV3 i Catalunya Ràdio no emetran publicitat d’apostes i jocs en línia. I és que, els problemes addictius que el joc i les apostes poden generar, són cada cop més rellevants. L’informe “Anàlisi de la presència de continguts de promoció del joc i les apostes en línia” del CAC indica que el 40% dels jugadors patològics s’inicien abans dels 18 anys, i que un 45,3% dels anuncis d’apostes i jocs en línia s’emeten en horari protegit a la televisió.