Colau demana als nens fer el pregó de Santa Eulàlia

SERGIO SEGURA – Barcelona

Descarrega’t l’article en PDF

800 nens i nenes a punt d’escoltar l’alcaldessa de la seva ciutat. Una plaça Sant Jaume ocupada per alumnes de 3r, 4t i 5è de primària de 15 centres educatius diferents i amb una data en ment: 12 de febrer, Festa Major de Santa Eulàlia de Barcelona.

Acompanyada de Laura Pérez, regidora de Cicle de Vida, Feminismes i LGTBI, Ada Colau ha encarregat als més petits que elaborin el pregó de la Festa Major d’Hivern.

El Pregó dels Infants, que es va iniciar el curs 2008-09, és l’acte que obre cada any la celebració de Santa Eulàlia, la festa major d’hivern de la ciutat. Es tracta d’una activitat educativa adreçada a alumnes de 3r, 4t i 5è de primària i que té com a objectiu difondre els drets dels infants i reconèixer-los com a ciutadans de ple dret.

La participació
La cap de Barcelona en Comú sempre ha estat vinculada a l’activisme social. Colau ha demanat en el seu discurs que el pregó es recolzi en dos pilars bàsics: la col·laboració i la participació.

Per aconseguir-ho, l’alcaldessa ha parlat de quatre eixos de treball: Barcelona com a ciutat amiga de la llibertat d’expressió, de ser i de fer; com a ciutat amiga de la tecnologia; com a ciutat amiga de la solidaritat, i, finalment, com a ciutat amiga del lleure.

És per aquesta raó que ha defensat la participació com un dret necessari. “No accepteu que mai ningú us digui que no podeu opinar o que no podeu dir la vostra. Necessitem que participeu per cuidar la ciutat i millorar-la el màxim possible”. Amb aquestes paraules, Ada Colau s’ha dirigit a uns nens que han respost amb somriures i aplaudiments. L’ambient vivia entusiasme i il·lusió per començar aviat amb els preparatius del pregó i gaudir de la festa major.

El paper dels mestres

L’alcaldessa no només s’ha volgut dirigir als alumnes i ha aprofitat l’acte per agrair la tasca dels mestres. “S’esforcen moltíssim en ajudar-nos a créixer”. Alhora, els nens han rebut el consell d’estimar, cuidar i respectar els seus mestres. Seguidament, els petits s’han fet una macrofoto de grup amb ella. Abraçades i fins i tot petons quan Ada Colau ha baixat de l’escenari per acompanyar-los en la conclusió de l‘acte.

Els nens ja s’han posat mans a l’obra i han iniciat aquest dijous el treball conjunt. Gairebé tres mesos de feina que conclouran amb el pregó el proper 12 de febrer. Santa Eulàlia cau en divendres i serà festiu a Barcelona el 2016. D’aquesta manera, les dues patrones de la capital catalana seran dies festius l’any vinent; perquè Santa Eulàlia mereix la mateixa festivitat que la Mercè.