Catalunya es mobilitza pel 21 F

Mercè Alonso Juan-Muns (@nomesperiodisme)

Partits polítics, entitats i organitzacions s’apleguen per fer una aturada de país. Una vaga general que agruparà diferents indrets de Catalunya a partir de manifestacions, accions de piquets o concentracions, entre d’altres. El motiu? Fer una crida que porti els ciutadans fins al moll de l’os de la situació política catalana. Motivats per la reclamació de la derogació de la reforma laboral i la implantació d’un sou mínim català de 1.200€, es vol crear un context de mobilitzacions a favor dels drets i les llibertats.

Mapa interactiu per seguir a les xarxes totes les accions del 21F

Entitats com ANC, Òmnium Cultural, així com sindicats d’estudiants i partits polítics (JxC, ERC i la CUP) no han volgut perdre la oportunitat de donar suport. Des de l’ANC, per exemple, es fa una crida a la participació «davant l’amenaça als drets civils i polítics dels catalans.». A més a més, per tal de reeixir l’aturada de país, des dels col·lectius s’ha alertat que caldrà estar atents a les xarxes socials per informar-se de les accions que es duran a terme durant la jornada.

Val a dir, però, que les mobilitzacions seran “descentralitzades” i aniran sota el lema “Sense drets no hi ha llibertat”. Amb tot, les concentracions es faran a les 12h davant els ajuntaments, exceptuant el cas de Barcelona, on s’aplegarà a Plaça Universitat.

Pel què fa al transport públic, també es veurà afectat amb serveis mínims. Per una part, Rodalies i FGC preveuen un funcionament del 33%, de manera que els horaris de serveix es podran consultar a les pàgines web corresponents. A Barcelona, hi haurà un 50% del funcionament de metro i autobús en hores puntes, i un 25% a la resta de dia.