Barcelona, el primer escenari per a la caça de nous “triunfitos”

ARIADNA REINA GARCÍA (Ariii_Reina)

Arranquen els càstings d’Operación Triunfo 2018. La primera prova de selecció pels aspirants d’entrar a l’Acadèmia d’OT ha començat aquest dimecres, 30 de maig, a Barcelona.

La febre OT continua, més de 2000 persones s’han presentat aquest dimecres a les proves de selecció de la nova edició d’Operación Triunfo. El primer escenari de càstings ha estat l’esplanada del Palau Sant Jordi de Barcelona, on l’equip de càsting de Gestmusic, liderat per Noemí Galera, ha anat rebent a tots els aspirants il·lusionats i motivats per ser els nous triunfitos de l’acadèmia de cant més popular de la televisió.

Després del gran èxit que va tenir l’edició passada, la convocatòria d’enguany ha triplicat la xifra de participants. A primera hora del matí, la cua de persones esperant el seu torn per mostrar el seu talent donava la volta a tot l’Estadi Olímpic. Els primers afortunats en provar sort han estat els escollits a través del OTCover, el procés de selecció online obert pel programa que donava accés sense cua als càstings presencials. En tan sols dues setmanes, Operación Triunfo va rebre més de 15000 vídeos sota el hashtag OTCover, dels quals tan sols 200 cantants han estat escollits. A Barcelona han fet l’accés directe 34 persones, dels quals només cinc han passat a la segona fase.

I és que aconseguir passar a la segona fase no és gens fàcil. Els aspirants han hagut de cantar a cappella diferents cançons davant un jurat molt estricte, i amb l’inconvenient de tenir dues persones més al costat cantant també en veu alta. «Costa molt concentrar-se al costat de dues persones que estan cantant cançons completament diferents de la teva, a mi m’ha jugat una mala passada», ha assegurat Tania Tórtoras, una de les aspirants no seleccionades, en acabar el càsting.

Ismael Agudo, un dels jurats de GestMusic, ha revelat en el Canal 24h de YouTube, que els criteris de selecció dels candidats no només són afinar i cantar bé: la tria de la cançó idònia, la correcta interpretació i el bon control de la veu, són els autèntics elements imprescindibles per poder passar a la següent fase.

Després de deu intenses i emotives hores de càsting, pocs han estat els afortunats que han complit amb les exigències del jurat i han tingut l’oportunitat de passar a la segona fase. Al llarg d’aquesta setmana els escollits tornaran a tenir una cita amb Noemí Galera, Ismael Agudo i Pablo Wessling, on tindran l’oportunitat de demostrar novament el seu talent.

Barcelona ha estat la primera parada, però encara queden els castings de les altres 9 ciutats: Alacant (4 junio), València (7 junio), Mallorca (12 junio), San Sebastià (18 junio), Vigo (21 junio), Tenerife (26 junio), Màlaga (2 julio), Sevilla (5 julio), i, finalment, Madrid (10 julio). Els 18 escollits actuaran en directe a la primera gala, on tan sols 16 podran creuar la passarel·la i convertir-se en autèntics concursants de OT 2018.