Arrenca la setmana de ficció al MECAL

Després d’una setmana de curtmetratges d’animació, al Festival Internacional de Curtmetratges i Animació o MECAL, li ha arribat el torn de presentar la següent temàtica, la de ficció. Les produccions nacionals i internacionals d’aquesta categoria es presentaran des d’ara i fins al 7 d’abril a les instal·lacions de l’Institut Français i de Movistar Centre.

Captura de pantalla 2019-04-03 a les 20.42.18

Font: mecalbcn.org

Com cada any, el festival s’estructurarà en dues categories, la dels films que entren a formar part de la competició i la dels que passen a formar part de seccions paral·leles. Tanmateix, aquesta edició ve acompanyada d’una gran novetat: els curtmetratges de temàtica social de les seccions paral·leles estan oberts al públic de manera totalment gratuïta. Amb aquesta iniciativa el festival vol donar visibilitat a algunes qüestions socials com l’ecologisme, la transsexualitat o la immigració.

Aquesta, és la 21ena edició del MECAL, i tot i els anys que fa que es celebra, encara hi ha algunes tradicions que segueixen intactes. La primera, la d’oferir l’entrada gratuïta als estudiants de cinema. I la segona, la de dedicar una secció de la programació a un país convidat. Enguany l’escollit ha sigut Estònia.

Però el MECAL és molt més que una exposició cinematogràfica. Amb l’abonament del festival, els assistents poden gaudir d’una gran varietat d’activitats: Cursos i informació per cumetratgistes, conferències, tallers, masterclass… A més a més, el mateix festival fa una recomanació d’espais i restaurants propers a les zones del festival perquè els visitants puguin gaudir del cinema sense preocupar-se per res més.

I pels que es quedin amb ganes de més, també es pot visitar el Mercat de Curtmetratges, una activitat que té lloc al Movistar Centre i que vol fomentar l’intercanvi entre creadors, compradors i distribuïdors d’arreu del món. Una oportunitat única pels amants del cinema per comprar, exhibir i veure obres tant de l’àmbit nacional com internacional.

Descarrega’t el programa oficial per a més informació!

Banner_cat