Així es presenta la nova edició de FILMETS

HELENA CABALLERIA BATLLE (@lenabatlle)

Aquest divendres a les 22h, Badalona dona el tret de sortida a la 43a edició del FILMETS Badalona Film Festival, el festival amb més ressò internacional de la ciutat, que tindrà lloc del 20 al 29 d’octubre. L’edició compta amb Alemanya com a país convidat i amb 250 curtmetratges que opten a premi en alguna de les tretze categories.

Cartell de la 43a edició de FILMETS

Agustí Argelich, el director del festival, destaca l’elevat nombre de pel·lícules catalanes que es presenten aquest any, un total de 21, demostrant així “el nivell del nostre talent”. Per això, en els curts podrem veure cares conegudes de la televisió catalana, com Miky Esparbé, Roger Pera o Marta Marco, entre d’altres. L’organització també celebra l’assitència de més d’una vintena de directors, que presentaran les seves obres.

Darrerament, el festival ha adquirit un fort component polític. En l’acte de cloenda de 2014, els músics van interpretar L’Estaca tot i la censura de Xavier Garcia Albiol. L’any següent, va ser Lluís Llach qui va sorprendre als assistents amb la mateixa cançó, condemnant la censura de l’edició anterior. Ara, amb l’empresonament dels presidents de l’ANC i Òmnium, la cultura tornarà a fer un pas endavant.

En tot cas, el que sí que està previst en aquesta sessió inaugural és la projecció de ‘La femme et le TGV’, un curtmetratge que va ser nominat en la passada edició dels Òscars, i que comptarà amb la presència del seu director, Timo Von Gunten.