Adéu a una vida de lletres i llibertat

Un repàs a la trajectòria de la escriptora alcoiana Isabel-Clara Simó, que va morir el passat 13 de gener a causa d’una esclerosi

Isabel-Clara Simó ha estat considerada una de les grans defensores de la cultura i la llengua catalanes. A part, se li reconeix un paper molt actiu en la política catalana com membre de Solidaritat Catalana per la Independència. Són vàries, les entitats i organitzacions que li reten homenatge durant la setmana de la seva mort. El seu poble natal, Alcoi, va decretar dos dies de dol. El festival Tiana Negra, que se celebra a la població del Maresme el divendres 17 i el dissabte 18 de gener, li dedicarà l’edició d’enguany.

Fem un recordatori de la seva trajectòria.

La seva bibliografia és molt extensa. Ha treballat els diferents gèneres literaris des de les novel·les, reculls de contes o poesia fins a obres de teatre. També va escriure guions per ràdio i televisió i va col·laborar amb diferents mitjans de la premsa escrita, com El Punt Avui o El País, amb articles periodístics i d’opinió. A continuació, us deixem un recull d’algunes de les seves obres publicades més rellevants.

Aquestes han estat algunes de les reaccions a les xarxes socials després de la mort de la reconeguda escriptora.

Escolta la versió radiofònica d’aquest reportatge d’Isabel-Clara Simó.

Un reportatge de Cristina Batlle, Elisenda Rovira i Emili Serra.